Pomysł na biznes – sklep internetowy

Z badań opublikowanych przez CBOS w czerwcu 2014 wynika, że 47% użytkowników korzystających z internetu, robi zakupy przez sklep internetowy. Biorąc pod uwagę fakt, że 61% Polaków korzysta z internetu, sklep internetowy ma zasięg do milionów potencjalnych klientów.

 

Korzyści i przewagi sklepu internetowego nad handlem stacjonarnym:

  • oszczędność czasu – klient nie musi chodzić po galeriach, kupuje gdzie i kiedy chce
  • dostępność sklepu 24 godziny na dobę
  • niższe ceny, niż w tradycyjnym sklepie
  • niższe koszty prowadzenia sklepu (nie trzeba wynajmować lokalu, sklep możesz prowadzić u siebie w domu)
  • dostawa prosto do domu klienta
  • zasięg (miliony klientów) – wystarczy, że założysz sklep w wersji językowej angielskiej, a możesz sprzedawać na całym świecie
  • szybkość założenia takiego sklepu
  • brak kosztów magazynowania, zamrażania pieniędzy w towarze – przy modelu opartym na dropshippingu – towar za twoim pośrednictwem wysyłany jest z hurtowni, prosto do klienta
  • kontakt z klientem – newsletter, promocje, przez pocztę e-mail, dotrzesz do każdego klienta, któy już kupował u ciebie

Co kupujemy przez internet

Najprościej, można by napisać, wszystko. I to jest całkowita prawda, ale oczywiście są produkty, które kupujemy najczęściej:

  • odzież
  • obuwie
  • kosmetyki
  • książki
  • płyty
  • sprzęt rtv agd
  • elektronika
  • tablety
  • smatrfony
  • laptopy
  • produkty health & fitness

Jeżeli nie jesteś jeszcze przekonany na 100% czym chcesz handlować, warto przeanalizować tę listę. Pamiętaj też, że im większa popularność jakiś produktów tym większa konkurencja. Większa konkurencja zaś wiąże się z konkurencyjnymi cenami, które trzeba na bieżąco kontrolować, aby przyciągnąć klienta.

biznes-sukces-firma-wrocław-03-compressed